Το 2010 παρουσιάζεται αύξηση 50% σε σχέση με το 2009 στο κόστος των μετακινήσεων. Οι τιμές των καυσίμων βάζουν φρένο στις φετινές διακοπές των Ελλήνων.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στα "Νέα", με βάση σε έρευνα του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων,η τιμή της αμόλυβδης στις τουριστικές περιοχές και σε ορισμένα πρατήρια εθνικών οδών ξεπέρασε ακόμα και το 1,7 ευρώ το λίτρο, καθιστώντας απογορευτικές τις διακοπές στα ήδη οικονομικά επιβαρυμένα νοικοκυριά.
Σημειωτέον, σύμφωνα με προβλέψεις πρατηριούχων,δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση των τιμών, από την στιγμή που οι αυξήσεις προέρχονται από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και την αναπροσαρμογή του ΦΠΑ στο 23% από 21%.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το κόστος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή φέτος ανέβηκε στα 178,5 ευρώ(με κατανάλωση 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα)ενώ η περσινή τιμή ήταν στα 113 ευρώ. Μαζί με τα διόδια το κόστος για μία οικογένεια φτάνουν τα 217,9 ευρώ ενώ πέρσι θα πλήρωνε 145,9 ευρώ.
Το ερώτημα είναι κατά πόσο ο Έλληνας θα μπορέσει να επιβιώσει, ώστε να σκεφτεί τις καλοκαιρινές διακοπές.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στα "Νέα", με βάση σε έρευνα του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων,η τιμή της αμόλυβδης στις τουριστικές περιοχές και σε ορισμένα πρατήρια εθνικών οδών ξεπέρασε ακόμα και το 1,7 ευρώ το λίτρο, καθιστώντας απογορευτικές τις διακοπές στα ήδη οικονομικά επιβαρυμένα νοικοκυριά.
Σημειωτέον, σύμφωνα με προβλέψεις πρατηριούχων,δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση των τιμών, από την στιγμή που οι αυξήσεις προέρχονται από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και την αναπροσαρμογή του ΦΠΑ στο 23% από 21%.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το κόστος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή φέτος ανέβηκε στα 178,5 ευρώ(με κατανάλωση 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα)ενώ η περσινή τιμή ήταν στα 113 ευρώ. Μαζί με τα διόδια το κόστος για μία οικογένεια φτάνουν τα 217,9 ευρώ ενώ πέρσι θα πλήρωνε 145,9 ευρώ.
Το ερώτημα είναι κατά πόσο ο Έλληνας θα μπορέσει να επιβιώσει, ώστε να σκεφτεί τις καλοκαιρινές διακοπές.